torsdag 20 juli 2017

Cremanthodium

Nu trivs plantorna av olika Cremanthodium som såddes förra året!

Det får vi tacka regn och svalt väder för. Givetvis är de också planterade på fuktiga och svala platser i trädgården.

 C. reniforme
 C. lineare
C. arnicoides


Cremanthodium
C. nepalense

Här på vänster sida om stenstigen, som vi just nu jobbar på med, verkar de trivas riktigt bra.

Där på sidan ligger vårt Stumpery som vi började anlägga för två år sedan.

Mer om Cremanthodium:
Så här gick det till när de såddes förra året
Såtips med mera

Lyckan vore om någon orkar blomma i sommar!

8 kommentarer:

  1. Avundsjukt, dock inte missunnsamt, läser jag ditt inlägg. Skulle varit så roligt att lyckas med mina.
    Ditt stumpery ser riktigt trolsk ut!
    Ha det så himla gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Tyvärr, här skulle dom aldrig trivas! Vi har haft en otroligt torr och solig vår och sommar - och det efter en otroligt torr vårvinter och ingen snö i vintras. Alltså börjar det bli riktigt kris.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Men oj så inspirerad jag blev nu, nu måste jag ut och leta efter grenar och rötter :)

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Det er så morsomt å lykkes med planter. Stymperyet ditt ser virkelig spennende ut.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  5. Växter som jag sannolikt inte skulle klara att odla i min sandbacke. Ditt stumpery har blivit så fint och jag vill se mer, mer mer!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Å jag är mer än lätt avundsjuk ;) Det är så irriterande men jag har inte lyckats med någon i släktet trots flera försök. Tur jag är enveten... Hoppas få se dina växa och frodas, du visar väl bilder av blomningen senare hoppas jag.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Kommer du att någon trädgårdsvisning snart? Kommer att ha gäster nästa vecka och hade passat att besöka din fina trädgård. Mvh. Malin

    SvaraRadera
  8. Säkert kommer det fler bilder från stumpery förhoppningsvis även blommande Cremanthodium. I veckan blir det inga visningar vi ska ta ledigt från trädgården ett litet tag;)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...