onsdag 21 juni 2017

Nya spaljén på plats!

Söndagen blev som planerad!
Spaljén kom på sin plats.
Här kommer före- under- och efter bilder.
Före

Gropar grävda, vi sätter ut ribbor som ska hålla uppe spaljén. 
 
Sektionerna sätts på plats, hängs upp med hjälp av stöd och ribbor i rätt läge. 

Vattenpass och snöre är oumbärligt.

Nu står den där - bara att gjuta! Med STORA betongvispen och slagborren gick det som en dans.

Efter två dygn sitter den säkert i backen. 
Härligt att det är klart! Tack för hjälpen kära dotter och måg! Nu är Klockrankorna planterade. Bara väx, väx, väx! Ja, nu satte den stora himmelska vattenspridaren igång också. Man tackar än en gång :)))

4 kommentarer:

  1. Vilken snygg design det blev till slut. Har för mig jag läste om att du skulle göra nya men inte visste hur de skulle se ut. Det här blev jättebra. Och så skönt att de är rejält förankrade :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Så fina!! Rejäla och stadiga, det gillas. Kommer att bli snyggt med Klockrankan. Sådde varken dom eller luktärtor i år...gissa om jag ångra mig nu...
    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Spalje är ju sååå snygga hur har du gjort dem, eller är det så att du har en händig man ?

    SvaraRadera
  4. Det här blev jättebra. Och så skönt att de är rejält förankrade :)


    เกย์ไทย

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...