söndag 18 juni 2017

Månadsbild juni 2017

Grönska!
Nu har det grönskat och som vanligt i en rasande fart.
Vi har haft varmt i några dagar och alla myggor har kläckts samtidigt så det är mygg överallt och hela tiden. Åskan kom igår och levererade 20 mm regn som på beställning. Det tackar vi för!
Jobbet har tagit mycket av min fritid så nu känns det som att vi ligger långt efter i trädgårdsplaneringen. Givetvis får jag den lediga tiden tillbaka, men nu känns det mycket mer stressigt att komma ikapp.


Nya spaljén till trädgårdslandet ligger här i väntan på att gjutas fast vilket förhoppningsvis sker idag, om hjälp kommer. Leif har jobbarhelg så hoppet ligger på att yngsta dottern och mågen kommer med den hjälpen. Efter det kan Klockrankorna som stått i kruka lite för länge komma i jorden.

En hjälpande hand

Allra först på dagens agenda blir att sträcka ut en hjälpande hand till min mamma som ska få sina rondellpetunior planterade i amplar. Mina "spaljehjälpare" torde väl ligga och dra sig ett bra tag så här på söndagsmorgonen.;)

Ha det bra i era trädgårdar!

2 kommentarer:

  1. God morgon Ulrika!

    Med det goda kommer också det onda, myggen kan vara en riktig plåga. Jag förstår att det bara exploderar när värmen kommer och att det kan vara svårt att hinna med. Här går det oftast i något långsammare takt men ändå alldeles för fort

    En jättesnygg spaljé som en "handy man" åstadkommit!

    SvaraRadera
  2. Det blir så ibland - man kommer lite efter. Men känslan att komma ikapp blir extra skön då :) Fina spaljéer, det blir fint med klockranka i dem.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...