måndag 1 maj 2017

Inspiration från Nolia Trädgård

Trädgårdsmässa 2017

Vi hade nyligen trädgårdsmässa i stan och självklart blev det en sväng dit under söndagen 23/4. Vi köpte lotter, balkongutställningen fick våra röster, jag spenderade mina födelsedagspengar på sättpotatis, bärväxter och ympris av äpple. Leif hittade en rejäl kvistsax till mässpris. 

Årets tema på balkongutställningen var "En norrländsk oas"

 Trädgård Nymyran: "Vedbacken" Trädgård Nymyran: "Vedbacken"
 Trädgård Nymyran: "Vedbacken" - Den norrländska oasen finns i trädgården, skogen och på vedbacken. Stanna till och känn inspirationen, nyfikenheten och lugnet som skogsmiljön bjuder på. Vår oas finns hos Trädgård Nymyran.

Formskaparna Gårdsbutik: "På tu man hand"
  Formskaparna Gårdsbutik: "På tu man hand" - en plats för umgänge, god mat och skratt. En balkong att nyttja från tidig vår till sen höst.

Granngården: "Plats för reflektion"
 Granngården: "Plats för reflektion" - Vi tror på att människor söker ”det sakta livet”. Om att leva här och nu. Att stanna upp. Ta sig tid. En glänta i skogen räcker för att ge njutning till själen.

  Hägnaregårdens Trädgård: ”Allt går igen!”
  Hägnaregårdens Trädgård: ”Allt går igen!” - Byt jäktigt hetslopp mot rofyllt kretslopp!

  Hjärtero: "Hjärtero"
  Hjärtero: "Hjärtero" - en plats för lugn och hjärtero.

Inger Granström: "Min balkong"
 Inger Granström: "Min balkong" - En oas att koppla av på, sköta kryddor och blommor, läsa, måla eller bara vara! 
 Och vinnare blev min favorit - Formskaparnas balkong!
Formskaparna

5 kommentarer:

  1. De var fina allihop och på bilderna så känns de 'rena' om du förstår vad jag menar. Har sett många balkongbilder från trädgårdsmässor och upplevt att de, balkongerna, känts nästan överlastade. Dina bilder och exempel känns sparsmakade - fint.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Så kul att få se balkongerna. Det är alltid en favorit på stora mässor. Härliga bilder också!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Alltid lika roligt att få inspiration på det där kompakta sättet. Hade jag vetat att det var mässa hade jag nog kikat in när vi åkte förbi, men nu njuter jag av det du visar.

    SvaraRadera
  4. Och hade jag läst ordentligt så hade jag kollat både datum och plats och insett att det inte gällde helgen som var och inte gällde Elmia utan Nolia ... Inspireras av dina bilder gör jag oavsett.

    SvaraRadera
  5. Tack, intressant att få se bilderna från mässan.
    Någon gång ska jag ta mig tid att besöka denna mässa i grannlänet.

    Ha det så gott!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...