tisdag 18 april 2017

Mormorsfilt

En till och en på gång

Det har blivit en mormorsfilt ytterligare i vinter, bra pyssel om man bara måste ha något för händer när trädgården ligger i dvala.


Extra roligt att den föll ena dottern i smaken!
 Ligger nu som prydnad och extra mysfaktor i deras lägenhet.

Här skulle den pusslas ihop och monteras. Sedan virkades en bård runt om.

Mormorsrutor kan vara smittsamt ;)
Vintern drog ut på tiden och händerna ville inte riktigt vila. Några överblivna rutor från min mammas idoga virkande till vår andra dotters filt behövde sällskap och kompletterades med ännu några nya rutor. Mormorsrutorna har faktiskt smittat av sig till ännu fler och det mesta av garnet är fyndat secondhand, extra roligt!

Så nu sitter jag här och väntar och virkar, hörde nyss storspoven drilla till utanför. Solen skiner och jag ska ta en sväng till växthuset, undrar hur de klarat kyliga natten därute?




9 kommentarer:

  1. Så vacker filten blev. håller med om att det är tur att man har handarbete att ta till under tiden man väntar på trädgårdsarbete.Storspovens sång längtar jag efter men snart får jag även höra den just nu så spelar Rödhaken för fullt utanför mitt fönster.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  2. Hade jag varit din dotter hade jag också blivit glad att få en sån fin och vacker filt !

    SvaraRadera
  3. Smart! Skulle nog gjort det hellre än att gå ute och frysa om fötterna igår. Jag brukar brodera eller sticka. Men mormorsrutorna borde vara suveräna när jag reser... Får fundera på det. Jättefina plädar i varje fall :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Så fina!!
    Visst är det smittsamt med mormorsrutor☺ jag har oxå virkat några.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så fina!!
    Visst är det smittsamt med mormorsrutor☺ jag har oxå virkat några.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jättefina filtar och rutor !
    Har också virkat i vinter - härlig avkoppling och så går det så fort att virka en mormorsruta.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Det här måste vara något av det finaste jag sett med dessa mormorsrutor! Så klart föll den i smak! Det finns nog folk som tycker att det är så fint att man är beredd att betala en del för att få en sådan! Så duktig du är Ulrika!
    Ha det fint!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, det blir nog till att börja sälja snart för det här pysslet blir jag nog inte av med i första taget :)))

      Radera
  8. Hei!
    Kjempefine. Likte så godt de friske fargene.
    Nå savner jeg litt vårvarme.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...