måndag 17 april 2017

Månadsbild april 2017


Små luckor i snötäcket

Vi har fortfarande kyligt väder vilket gör att snösmältningen går mycket långsamt. Tråkigt, men troligtvis bra för växterna som klarar sig bättre de år när snön ligger kvar längre.  Förra året var det många Gentianor som tidigt tinade fram och sedan tynade bort. Vi håller tummarna för en bättre vår i år!


Växthuset 

Idag ska några Rhododendronsådder skolas om ute i växthuset. Värmen är påslagen och några plantor har flyttat ut dit. Tomater och Chili står kvar inomhus, de får invänta högre natt temperaturer.

4 kommentarer:

  1. Ja, mycket snö än. Det bästa är nog att det smälter sakta. Ni har ju en hel del annat ni kan pyssla med under tiden verkar det:)
    Jag hoppas allt klarar sig här som var på väg upp innan vi fick snö igen.
    Glad fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  2. Det är lite splittrat.. Å ena sidan önskan om vår och sol. Å andra sidan mår säkert växterna bättre. Hoppas du hade en skön stund i växthuset. Det är kul att ha nånting att jobba med under tiden.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Växthus är verkligen gott att ha, denna kalla vår, men vackert med snön när solen är framme. En ovanlig kombination i Småland.
    Nu ska jag läsa på igen om hur du gör med rhododendronfröna för jag har fått ett litet fröbrev...
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Mycket vinter kvar ser jag men bättre sådär än att kylan återvänder när det börjat växa.

    Allt gott Ulrika!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...