lördag 22 april 2017

Månadens bild/Blommig Fredag

Förra sommarens bok

Visst har det tinat LITE mer, men inte är det mycket, vi har fortfarande vinter här. Drömmer mig iväg istället och kommer att tänka en bok som lästes förra sommaren. Boken med det vackra omslaget låg i en låda gratis böcker i en secondhand butik här intill. Den var fin och fick gärna följa med hem!


Senare upptäckte jag att det var en helt fantastisk bok för någon som mer än gärna hade åkt runt och letat nya växter till trädgården. Det är i och för sig något jag gör, i liten skala, så fort möjligheten bjuds, dock blir det för det mesta i närområdet. Numera är det inte särskilt lätt att hitta något nytt, men roligt är det ändå. Man får lov att ta det med ro och givetvis ha lite fantasi ;)

Att jag tillslut skulle läsa och gilla boken så mycket hade jag inte en aning om. Helt otroliga reseskildringar och äventyr för att försöka hitta och frakta hem många av de växter vi numera tar för givna i våra trädgårdar.

Boktips

Det får alltså bli ett boktips idag: Jakten efter grönt guld 
Helt klart läsvärd om du får tag i den!
Efter att ha läst boken får jag väl erkänna att med förutsättningarna som bjöds forna tiders växtjägare hade jag hellre valt att arbeta med något helt annat.

Imorgon ska vi på Trädgårdsmässan i Umeå, biljetter är bokade och givetvis blir det en planerad växtjakt även där. I år har jag tre vältränade bärare med mig och frakten hem är säkrad ;)))

Andra exempel på Månadens bilder finns hos Bland Rosor och Bladlöss

KIKA IN DÄR!

5 kommentarer:

  1. Vilket trevligt bokfynd!
    Nu hoppas jag du även fyndar nåt på trädgårdsmässan när alla förutsättningar finns med bärhjälp och bil. Så glad för mitt vita körsbär från Blomqvists som de hade med sig till Nordiska trädgårdsmässan.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Alltid blir det något. Blomqvists är med här i Umeå också och där ska vi nog fynda något :)

    SvaraRadera
  3. Ha en fin dag på mässan, tror säkert att du hittar något att ta med hem.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Växtjakt låter spännande både i naturen och mässan.
    Spännande att se vad du får med hem. Förutsättningarna verkar lovande:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hej Ulrika!

    God litteratur växer inte på träden men ibland har man tur. Att det är föråldrat innebär inte att det är tråkigt!

    Ha det bra på mässan, hoppas du hittar något spännande.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...