lördag 4 mars 2017

Inte mycket till vårtecken

Temat i Blommig Fredag är vårtecken. 
Inget för oss i Norr vill jag påpeka, vi har riktigt härlig vinter just nu.


 Typiskt vinterpyssel, den tredje mormorsfilten är på gång. Inga färgregler utan helt galet blandat sedan blir det en enhetlig färg som sista varv för att hålla ihop det hela. 

Under lysrören grönskar det, tack och lov! Där kan man njuta av en anlagd minivår ;)
De här testas för första gången i år och har drivits igång i god tid, hoppas jag. De behöver extra lång tid på sig för att ha en liten chans att hinna med här uppe. Nämligen Klockranka, Kardon och Kronärtskocka.


Bättre vårtecken finns säkert hos Bland Rosor och Bladlöss

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Du har nok mer snø enn det vi har, men det er få vårtegn å spore her også.
    Det er deilig å ha vekstlys. Da får man en smak på en innendørsvår.
    Vi har et rom som vi kaller for vekstrommet. Der er jeg ofte.
    God kveld! Anne

    SvaraRadera
  2. En minivår under lysrör är inte helt fel det heller.
    Förr i tiden så virkade jag en massa såna små mormorslappar och det var superkul. Nu kan jag tyvärr inte hålla en virknål längre pga problem i händerna :(
    om du inte odlat klockranka tidigare så tänk på att sätta den på den soligaste platsen för att den ska blomma bra!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Det er godt du finner løsninger for å få litt vår hos deg også! Og håndarbeid er fint å holde på med mens man venter på at snøen skal bli borte og våren komme for fullt! Ha en fin søndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  4. Avundsjuk på din härliga och stabila vinter. Fast dina plantor ser väldigt fina ut. Har aldrig testat kardon eller kronärtskocka men det vill jag pröva på sikt. Blir spännande att följa dem hos dig.

    Ha en fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  5. Riktigt befriande att se dina vinterbilder och när snön försvinner går det förstås undan och ni hinner ikapp oss andra. Skåningarna ligger ca 3 veckor före mig, men det är bara 20-25 mil som skiljer.
    Dina plantor ser fina ut och har kommit lika långt som mina. De behöver startas tidigt här också.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Ett härligt vinterlandskap, så skall vintern se ut.
    Det gröna som växer inomhus är riktiga vårtecken.
    Ha en skön söndag /Marika

    SvaraRadera
  7. Oj å mycket snö! Härligt det också. Här har det inte blivit nå längdåkning, tyvärr!
    Tur du har lysrör som hjälper till med vår odlingar.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  8. Att ha en minivår under lysrör är inte fy skam :-)! Själv är jag beredd att dra något gammalt över mig - jublar inte över den vintern som kom under helgen. Fy för den lede. Jag trodde att våren var på väg till oss.

    Ha en fin vecka!
    /Anja

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...