tisdag 14 februari 2017

Månadsbild februari 2017

Februaridagen liknar mest en aprildag, slaskig och varm. Vi har flera plusgrader och solen värmer skönt. På bilden var det moln, men det var bara tillfälligt. 

Nacken är lite bättre, men krånglar fortfarande dessutom blev jag allergisk mot nya glasögonen. Därför fortsätter jag blogguppehållet med undantag för månadsbilderna. 

 Tur att det finns annat kul här i världen som jag kan pyssla med! 
Rhododendronsticklingarna växer så det knakar och har toppats ett antal gånger. 

Här i kuvösen har de bott i sex månader nu.
Stort tack till Anja-Anjas Hill för att du lärde mig föröka Rhododendron med sticklingar!

Vårens sådder är i full gång under lysrör i garaget.
Berättar mer om det längre fram.
Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

5 kommentarer:

  1. Ni har väl drabbats av extrema temperaturomslag? Kul med dina sticklingar. Jag ska också toppa här om ett tag. Visst blir man lycklig av de små.

    Krya på dig! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag jobbar på med träning och stretch och hoppas bli bra snart. Vi har mest slask och ishalka här sällan kallt. Spirande växter är små glädjespridare :)

      Radera
  2. Hei!
    Så fint at det går framover med deg. Det er morsomt å lage sine egne rhododendrodstiklinger. Her er det litt mer vinter enn hos deg. Det er -3 grader og overskyet. Nå går det heldigvis framover mot vår og lysere tider.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  3. Å, så fint hjärta i på stenen. Här verkar det helt omöjligt att få taklökar att trivas eller är det nån som käkar upp dem. Sticklingarna ser verkligen ut att trivas, men så har du ovanligt gröna fingrar också.
    Väderkartan har sett märklig ut på sistone, uppochnervänd.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Har missat helt dina nack- och glasögonproblem. Fy, så jobbigt det låter.
    Kul att sticklingarna har lyckats - får nog ta en omgång själv också. Bra att ha i reserv eller varför inte att stärka växtportmonnän! Den, jämt så tomt skramlande ;-))!
    Du skrev i min blogg att du har för stora temperaturväxlingar ute för att kunna ha ett uppvärmt växthus.
    Det kan vara väldigt stora temperaturväxlingar även hos mig. Men, jag har mitt lilla plasthus inne i glashuset. Har en fläkt som står på 100W och håller därinne en temperatur på mellan 10-12 grader när det är riktigt kallt ute. När solen skiner får jag stänga av den. Mitt lilla plasthus är inhandlat på Rusta för ca 500-600 kr. Det är med det fjärde året och kommer att kunna hänga med ett antal till. Är du intresserad att veta mer så "hör" av dig. Säger detta därför att de flesta liknande plastväxhus är skräp. Detta är ett strålande undantag.
    Nu hoppas jag att du snart är återställd och får glädja dig åt stundande våren!
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...