tisdag 15 november 2016

Månadsbild november 2016


Efter vinterkänsla växlade vädret snabbt och radikalt om till regn och höststorm. På ett litet kick var pudersnön på 30 cm omvandlad till slask och nu på morgonen visar regnmätaren på 10 mm sedan i går kväll.

***
Jag har förberett en julkalender för bloggen och funderar just nu på bra motiv för nästa års månadsbilder, kanske blir det här vid den rostiga stolen. Hoppas hur som helst att du hänger med på båda!

***
Hittade två bilder som förmedlar den stora variationen i väder på senaste tiden.

 29/10-16

12/11-16

Hur det ser ut just nu får du bara föreställa dig för jag vägrar gå så långt ut med kameran idag. 
***
Tisdagar är vi lediga från ordinarie jobb och brukar passa på att njuta av trädgård och skogspromenad/skidtur. Vad vi hittar på en sådan här ruskdag är fortfarande ovisst, men troligtvis blir det att fixa ordning på insidan av boningen som så ofta fått komma i andra hand under trädsgårdssäsongen. 

En hel del kompletteringar i växtlistan borde också prioriteras. 
***

7 kommentarer:

  1. Tvära kast i vädret här också. Det mer vanliga grådasket tillbaka. Sysslor saknas dock inte inomhus heller.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk så tvära kast! Idag har vi haft 9 grader varmt och nästan vårkänsla.
    Oja, Det ska bli spännande att följa din kalender.
    Ha det!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Även här försvann snön vi fick.Ska försöka hinna ut och plocka lite mossa och lingonris innan snön kommer tillbaka.
    Jag går också och funderar på en ny månads vy...och tack vare din kalender kanske det även blir en julkalender hos mig:) Kul ide!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ja, det svänger snabbt vädermässigt och även här fick vi regn och rusk.
    Vi får börja förbereda inne för snart är det 1:a Advent.
    Hugaligen vad tiden går fort.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Noterade att hela Sverige verkar ha fått samma omslag när jag kollade vädret. Det har gått från ljust och ljuvligt till mörkt och murrigt. Regn på tvären i Göteborg :) Så här har uppdateras för glatta livet. Men idag behöver jag hämta grus och göra klart en kallbänk...

    Månadsbilden påminner mig om löftet till mig själv som jag glömde. Men 2017 kan bli året jag kommer ihåg - en månadsbild. Självklart kommer jag följa båda :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Idag har det varit jätteskönt med regnuppehåll och varmgrader här, igår regnade det hela dagen. Föredrar det gråa faktiskt mot det vita.....
    KRAM - Susie

    SvaraRadera
  7. Kul! Hoppas det dyker upp fler av båda😊

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...