fredag 7 oktober 2016

Utsikt

Titta hit och dit
Från en punkt i trädgården kan man se både Stumpery och skrothinkarna. 
Stolen av armeringsjärn och rostig plåt, som hela tiden har fattats intill skrothinkarna, hittade vi till slut hos Blåeld i Tavelsjö. 
Vårt Stumpery börjar arta sig riktigt bra nu. Ormbunkarna har vuxit till sig, de fuktälskande Primulorna är också frodiga och fina. Vi drar hem fler och fler stubbar som nu måste pusslas in i anläggningen.
Stubbarna ska stå tätt, tätt i ett Stumpery, tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Snygga stubbar du hittat, så stora orkar jag inte släpa hem men det blir jättesnyggt med massor av stubbar som har lite volym!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi är som tur är två som släpar och vi har en fyrhjuling med litet släp att lasta på så det underlättar en hel del.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt , stubbar är ju skit fina i trädgård tillsammans med rost och armerings järn, helt klart jätte fint !

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Det växer så det knakar;) Fin med de rostiga sakerna. Kul att ni hittade en stol.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Stolen ser ut att passa alldeles förtäffligt! Och små utsikts- eller för den delen insiktsplatser behövs. Det är jag själv ganska dålig på trots att jag alltid tittar på såna lösningar när jag besöker trädgårdar. Hoppas vi får följa ert stubbparti över åren.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Hei!
    Det har blitt kjempefint. Morsomt å se.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...