onsdag 12 oktober 2016

Bergenia cordifolia 'Tubby Andrews'

Variegerad Bergenia!
Gillar man Bergenia är det här en toppenfin planta.
Troligen inte lika härdig som själva arten, men här har den klarat sig bra.

 



Trots att jag gillar Bergenia har vi bara tre sorter i trädgården, den gamla vanliga Hjärtbergenian Bergenia cordifolia (även kallad Prydnadsrabarber), 'Rotlaub' och 'Tubby Andrews'.
Det finns några fler att prova som till exempel 'Abendglut', 'Vinterglöd' och 'Babydoll'.
Vill du veta mer om denna växt kan du gå via länken till Bergenia- Grobar


Söker du en bra marktäckare är mitt tips Bergenia!



2 kommentarer:

  1. WOW vilka fina blad! Den länken måste jag kika på. Gillar verkligen Bergenia. Fanns en sort här när vi flyttade in. Antaligen en av de vanligaste sorterna.
    Tack för inspirationen!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Underbara blad! Var inne på siten och tittade, men som vanligt är det nog ingen växt för mig. Dom ville ju ha normal fuktig jord...och här är det lätt och torr jord överallt numera!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...