torsdag 4 augusti 2016

Kombo!

Tigerliljans mörka, regnvåta stjälkar möter 'Brunettens' mörker 
En Skuggviolruta lättar upp stämningen med sina skira blomställningar i ljust violett. Dessutom matchar rutan mörkret hos de två förstnämnda med sina vackra stjälkar i dimmigt violett. 

En bit bakom smyger en något 'maläten' Svart stockros upp för att anpassa sin blomning till Tigerliljans.




Skuggviolruta, Thalictrum rochebrunianum
Tigerlilja, Lilium lancifolium
Svart stockros, Alcea rosea 'Nigra'

Trädgårdstips
Titta på växternas stjälkar när du skapar i trädgården.

4 kommentarer:

  1. Jätte snygga ihop!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Fin kombination! Flyttade 'Brunette' här igår och tigerlilja satte jag i våras... Får tänka på det. Bra tips att se på stjälkar och en annan sak jag tittar på ibland är hur blommornas mitt kan gifta sig vackert mot sina grannar trots att kronbladen kan ha 'fel' färg.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart! Det ska jag tänka på. Tack för tipset😊

      Radera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...