söndag 22 maj 2016

Portal

Den rostiga portalen jag hittade på trädgårdsmässan är hämtad från Blåeld i Tavelsjö, monterad och ut placerad. Nu ska den bara fästas ordentligt i backen.

 Den här lilla (ca 4 cm) näpna saken blommar i Alpinpartiet, Primula pedemontana.

 Min alldeles egna produkt av Hepatica Schlyters mix är extra snygg i år, kan inte passera den utan att ta en bild.

 Bollvivorna är inte så pjåkiga de heller. 


En frösådd av Pulsatilla, märkt vit fransig, har blivit flera nyanser av rosa-lila dock ingen vit. Så kan det gå med frösådder, men det gör inget när alla färger är välkomna i vår trädgård. Här satsar vi på mångfald. 

Sillsallad, salig blandning, multicolor eller mixed borders?
Finns något bra och positivt svenskt ord för det?

Så är det i alla fall här, vad det än heter, och nu ska jag ut i härligheten. Portalen ska gjutas fast idag.

Snart är en veckas ledighet över och imorgon är det jobb igen.

5 kommentarer:

  1. Det måste blomma fint i alpinpartiet hos er nu. Kul med egen sådda och den tvåfärgare var vacker:) Fint med portalen! Går också i portal tankar.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Man blir helt oppslukt av hva som kommer opp av bakken etter denne lange vinteren. Kjenner meg veldig igjen at man ikke bare kan gå forbi uten å ta bilde. Det som skjer er at vi blir forelska. Anne

    SvaraRadera
  3. Vilka läckerbitar och portalen så snygg! Att den är rostig gör hela grejen.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Helt underbar är din Schlyters Hepatica. Även jag försökte mig på att så dessa, men utan att få en enda planta.
    Primulan ler mot mig - hon vill absolut flytta hem till mig ;-)))! Men, det får hon inte. Jag hart själv några godingar ;-)))!
    Ha det gott! /Anja

    SvaraRadera
  5. Jag hade tur med Blåsippan fick bara fram en enda! Du har massor med godingar, det vet jag.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...