lördag 2 april 2016

Mjukstart

Tog mig en skidtur idag också. Härligt väder och skare!
Snön börjar tryta och man får tänka sig för och kryssa sig fram mellan bar fläckarna.

 Tog skateskidorna och det gick riktigt bra.

Det har blivit lite mjukstartande på trädgårderandet tack vare det milda vädret. Idag klipptes två av äppelträden.
 Nu när snön smält bort från plantlådelocken kan de gläntas på och där verkar det mesta ha klarat sig bra. Kikade lite extra på Rhododendron plantorna.



 Två gamla symaskins underreden har befriats från bordsskivorna, borstats av och oljats in. En grov planka ska läggas ovanpå. Blev så inspirerad av bilden från förra vårens utställning Vår i kruka av trädgårdsfotografen Annika Christensen och kreatören Cecilia S-Tukiainen.  
Var det ska placeras vet jag inte riktigt så det återstår att se när all snön försvunnit och jag kan provmöblera.
Nu försöker jag göra vad som går i trädgården innan den stora vårruschen sätter igång. 

5 kommentarer:

  1. Härligt att ni äntligen kan börja trädgårdera igen! Blev lite full i skratt när du berättade om symaskinsunderedena. Vi har också blivit inspirerade av utställningen och maken har snickrat hela eftermiddagen på en bordskiva till ett symaskinsunderede. Vi fick tag på gammalt grånat virke, hoppas det blir fint. Blir kul att se vad ni gör med ert.
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha och vi är nog inte de enda ;) Blir spännande att se resultaten, här lär det ta säkert ett par veckor innan det kommer på plats, pga snön.

      Radera
  2. Så ni har också snö kvar.
    Det blir skönt när den smälter undan och trädgården vaknar.
    Här lite mer i norr så står frösådderna ännu under snön.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. ..idag tog jag skateskidorna - en mening som ger perspektiv. I södra ändan av landet har jag ett par längdskidor och är glad om jag får användning för dem. :)

    Kul att få titta in i era bänkar och på småplantorna. Har dina Cremanthodium grott och hur lång tid tog det? Jag har en kruka inne för varmgroning men den har nog stått 14 dagar nu och jag börjar undra...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. De flesta har grott bra, några efter tio dagar, ska snart berätta mer. De gror ganska ojämnt så du får nog ha tålamod och vänta. En sort har jag hittils bara fått fram en ynklig stackare av. Tror att de vill ha hög fuktighet för att ta sig.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...