lördag 16 april 2016

Månadsbild april 2016

Det går tungt med våren för tillfället. Lite extra snö kom i onsdags, det klarnade sedan upp och blev kallt under nätterna. Igår var det gråkallt och trist. Idag har vi runt nollan och regn. Inget inspirerande väder precis men vi ska nog ta oss en skogspromenad och sedan åker vi in till Trädgårdsmässan. Känner mig riktigt köpsugen så det kan nog bli några fina fynd, hoppas jag.
Nolia Trädgård öppnade igår och satte nytt besöksrekord redan under första dagen.

Nu hoppas vi på varmare vindar igen!


4 kommentarer:

  1. Här är en till som längtar efter varmare väder! Visserligen har vi inte sett snö på månader, men igår var det isande kallt trots strålande sol och + 10 grader. Men det blåste!! Hann dock med att rensa några rabatter och klippa ner lite klematis, innan jag blev så kall att jag var tvungen att gå in. Alla ställen som skulle rensas låg nämligen i skugga.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni får gå på trädgårdsmässa och njuta av vårblom när den ordinarie våren strejkar. Ha det gott/Titti

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er där längre norrut och hur snabbt det måste gå när det äntligen vänder. Här i Sörmland har jag envist gnetat på sedan snön försvann någon gång i februari. Kallt och kyligt har vi haft det men då går det inte så fort.

    SvaraRadera
  4. Oj, tänk samma dag lämnade jag försommar, gröna träd och ca 20 grader. Inte lika skönt här hemma men ändå ingen snö.
    Hoppas du hittade några fina fynd på mässan.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...