söndag 20 mars 2016

Växthus pyssel

Tack för kalla nätter och soliga dagar när vi har en ledig helg!
Nu njuter vi av skidturer på skare och vi fikar och fixar i växthuset.


Några små vårväxter provar att bo i växthuset, hoppas de ska klara sig där.

Vinterns handarbetsprojekt, mormorsfilten, är klar och fick komma ut igår. Ser och känner att det måste in ett par fårfällar också för det blir kallt om rumpan vid längre sittningar.


En lökkruka hamnade i en gammal glasburk med spansk mossa och fläckiga ägg.


Det gamla mangelbordet kanske kan fungera som avlastningsbord för allehanda ting som behövs därinne. Det ska bara rengöras ordenligt först och får sedan stå där på prov ett tag så får vi se.  

Idag blir det mera pyssel och en skidtur så klart!
Ikväll firar vi yngsta dotterns födelsedag plus att IBK Dalen är klara för semifinal i nnebandy SM. Hennes pojkvän spelar i laget och de har bjudit på fyra raka vinster i ruskigt spännande matcher mot Växjö.
Höll på glömma - det är ju vårdagjämning idag också!
Så nu firar vi hela dagen!

7 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man kan sitta ute i växthuset en stund och njuta och tack för tipset att plantera i glaskruka för en sådan har jag i mina ägor då blir det att köpa lite vårblommor att sätta dit.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  2. Så fin mormorsfilt du gjort! jag har provat på att virka en jag med, men har inte tålamod till mer än fem rutor...

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker mormorsfilt du virkat ! Mina rutor väntar fortfarande på att någon skall fästa alla lösa trådar.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Det lät härligt hela rubbet! Krukorna blev ju jättefina. Jag vädrade längdskidorna i Hemsedal helgen som gick och det var jättekul. Får se om jag åker upp några dagar i början av veckan som kommer. Tyvärr kan jag inte kombinera som du... Så skidor eller trädgård - det är frågan ;)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Oj!? Skidtur nu?! Tur att du har växthuset att ha vår/påskfägring i .
    Att åka på skare är väl ingen höjdare - vad jag minns från tiden då jag åkte mycket längdskidor?
    Men, du är nöjd och glad så att jag har egentligen ingen anledning
    att förstöra den goda stämningen med min negativa kommentar ;-))!
    Men du klarar säkert att hålla humöret uppe ändå :-))!
    GLAD PÅSK!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, förstår din tanke. Isiga skidspår och längdskidor är inget kul. Härlig skare däremot och träskidor det är en upplevelse! Vi åker gärna ospårat dit näsan pekar med breda skogsskidor. På skaren går det extra lätt :)

      Radera
  6. Härligt det låter vinter ute och vår i växthuset.
    Här har det regnat idag och det behövdes.
    Ha en skön Påsk.
    Annika

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...