fredag 26 februari 2016

Grönt

Min favorit färg är grön!
Helt klart grönt i alla nyanser
 Vackra Paris hos Spezialplant! Vill ha!

 Vårgrönt hemma på gården, inte dumt det heller.

 Ormbunksgrönt!

 Mossgrönt och bladgrönt

Slingrande grönt!

 Variegerat gräsgrönt i tuva!


Några tulpaner och mycket grönt räcker för mig.

 
Blågrönt och små botaniska tulpaner!


En aning grönt i blommorna sätter lätt sprätt på mitt habegär.

 Härliga gröna kombos! 


Vad vore livet utan olika nyanser av grönt?

21 kommentarer:

  1. Visst är grönt egentligen en favorit för mig med. Helst då kombinerade i olika nyanser, allt från gulgrönt till mörkt svartgrönt. Alltså har du valt en färg som jag tror många har som favorit - om man bara tänker efter lite!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  2. Så vackra växter,vad skulle en trädgård vara utan grönt.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med, grönt är så vackert och användbart i trädgården - och så många nyanser det finns, blir aldrig skrikigt eller tråkigt.

    Intressant att du nämner Paris. Jag har i vår letat efter just Paris, det finns några olika namnsorter. En god vän lovade mig en planta av Paris incompleta, de är såå vackra!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Vad vore trädgården utan grönt - älskar den också!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Grönt är ju en så vacker basfärg och finns det blommor i den färgen så kan det ju inte bli annat än bra.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Härliga och inspirerande bilder!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Hei!
    Utrolig fine bilder. Grønt er magisk.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  8. Oj så många fina bilder! Gillar bäst den sista, den är ganska typisk mig faktiskt :)
    Gillar att kombinera olika "bladväxter" för bladens färg eller form, inte för blomman, om den ens får några.
    Fint inlägg.
    /Kitty

    SvaraRadera
  9. Älskar också grönt! Det är en färg man verkligen saknar så här års. Underbart med mossan och ormbunkar och allt det andra.
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  10. Tråkigt, väldigt tråkigt! Grönt är basen och det ögat behöver för vila. Du har rätt - ett blomsvalg med grönt i är förförande.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  11. Så fina trädgårdsbilder med vackra gröna nyanser. Visst är det så att vi behöver den gröna färgen den ger oss lugn.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  12. Också min favvo, vad vore livet utan allt det gröna! Trevlig helg! Monica

    SvaraRadera
  13. Vilka läckra gröna nyanser och mycket fint i din trädgård. Gillar din vårgröna sluttning och snart är vi där igen. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  14. Så vackra bilder på olika nyanser, former och texturer av grönt. Härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  15. Ja grønt må vi ha! Det er en behagelig farge, og grønne bladplanter skaper ro mellom alle fargene.

    SvaraRadera
  16. Grönt är det mest underbara! Det är liv och lugn. När jag växte upp hade vi ett rum som vi kallade gröna rummet. Det hade grönt golv och gröna väggar :-) kanske därför jag gillar allt som är grönt :-) Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Alldeles underbara trädgårdsbilder! Visst måste grunden i trädgården bestå av grönt!
    Ha en skön vecka!
    /Anja

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder! Ett liv utan grönt är ju helt otänkbart!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  19. Precis så är det:) Underbara och vackra bilder! Ni kan kombinera växterna så dom verkligen kommer till sitt rätta!
    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...