fredag 15 januari 2016

Månadsbild 2016 Januari

Första månadsbilden 2016!
För att förenkla det här med månadsbilderna, som kommer i mitten av varje månad, blir det fotografering från altanen i år. Bara att kliva ut genom dörren från köket när bilden ska tas. Hur smart som helst! 



Den här utsikten blir beskådad väldigt ofta när vi är inne i köket eller när vi sitter på altanen så det kan väl passa bra för detta inlägg också av den anledningen. 
Det vi ser mest av är en bit Stensättningen som är en av de största planteringarna här. 
 Nu är det inte särskilt mycket snö bara ca 10 cm dessutom är det kallt och blåsigt.
Vi har beställt en hel del fröer som sås, mest perenner varav många är alpina växter.
Man måste ha något att pyssla med och se fram emot.

Har den turen att Blommig Fredags temat just nu är VINTERTRÄDGÅRD så jag länkar dit och är med. Kika in där du också och visa upp din Vinterträdgård! Sen kan vi väl önska oss fler vinterteman eftersom vi har vinter så många dagar av året. 
Trevlig helg!

10 kommentarer:

  1. Verkligen smart val. Skall bli härligt att följa med de olika årstiderna.
    Skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. Bra att du påminde mig om årets månadsbilder. Nu har även jag varit ute och valt rabatt. Eller rättare sagt 2 olika rabatter för jag och mannen tyckte olika och då får jag fota bägge so väljer vi när året är slut :)

    Ha en skön kväll i kylan!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Trevligt med månadsbilder, så man kan se förändringen under året. Så här års är det toppen med vyer som kan ses från fönstret, om man inte vill gå ut och förfrysa fingrarna.
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  4. Härligt att kunna följa årstidernas växlingar bara genom att fota en gång i månaden.

    Jag har inte sått några perenna frön i denna vinter.
    Jag har nog börjat bli lite bekväm av mig.
    Köper färdigt detta år.
    I fjol så planterade vi mera träd och buskar. (Fick ta bort ett stort antal granar på framsidan av huset.
    Slambrunns grävande.)
    Så då blev det helt öppet. Då fick vi tänka om och köpa träd och buskar.

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så här med vi drar ned på vissa saker ibland. I somras var det krukor och annueller som ska deadheadas.

      Radera
  5. Jag började med månadens bukett en gång, men var lite dålig på att följa upp. Men "månadens trädgårdsbild" känns lite mer motiverande. Klokt av dig att välja en vy som är lätt att fotografera.

    Ska ta mig lite tid och titta runt på din blogg. Var en tid sedan jag kikade på dina inlägg. Brukar vara en hel del spännande hos dig.

    Ha det gott
    Kristina

    SvaraRadera
  6. You have a nice view from the house. The most recent posting I did the last days in of ice sculptures here on the shores of Lake Michigan. It is winter so one needs to appreciate its beauty. Glad to visit today. JC

    SvaraRadera
  7. Mycket smart! Har också gjort lätt för mig. Tar min bild från badrumsdörren ut... Det låter konstigt, men vi har en dörr på husgaveln som går ut till trädäck ute med ett spa bad:)
    Ska bli kul att följa din bild!
    Läste om fågelbesöket ni har. Känns inte så fredlig.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Kul med månadsbilder. Jag tror jag ska anamma detta också :-) Ska bli spännande att följa dina.
    Allt gott! Katarina

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...