torsdag 24 december 2015

Lucka 24

Julafton på Midsommarafton!

För ett halvår sedan, på Midsommarafton, blev det lilla Julafton för en trädgårdsnörd. Jag fyndade en liten smultrongran ute i markerna!
Stor glädje!

Smultrongran är en vanlig gran med en avikelse som blir synlig endast på försommaren när de nya årsskotten växer ut. De små skotten är vackert rödaktiga under en ganska kort period innan de övergår i grönt. Resten av året är de anonyma och ser ut som helt vanliga granar.
Så här gick det till när jag gjorde fyndet.

Tack för alla goa kommentarerna!
Riktigt God Jul önskar jag alla som kikar in här!

10 kommentarer:

  1. Så söt med sina rosa skott! Gullgran lika så med sina vita.
    Det har varit kul att följa din julkalender!!
    Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nästa år letar jag efter Gullgranar;)Jag ser att du verkligen är en flitig följare av julkalendern och jag tackar så mycket för dina kommentarer! Nu är det inte länge kvar till de första månadsbilderna. Det ser jag fram emot och de ljusare tiderna förstås.
      Kram och God jul!

      Radera
  2. Fantastiskt fin.
    Ha en härlig jul /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kommentarer!

      Kram och God jul!

      Radera
  3. Ja, det kommer jag ihåg, men nu måste jag också komma ihåg att gå ut i skogen och hålla utkik efter smultrongranar här. Kul fenomen.
    God fortsättning på helgen
    Anette

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att ditt hjärta började klappa lite fortare, det hade mitt också gjort. Vilken häftig upplevelse i naturen.
    Ha en fortsatt fridfull jul!

    SvaraRadera
  5. Ja, smultrongranen är supersnygg! Ett toppenfynd!
    God fortsättning Ulrika på julhelgen!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad man får lära sig, jag hade aldrig förr hört talas om smultrongran. Så fin den är på din bild, jag förstår att det var ett riktigt fynd.

    Ha ett gott slut på året och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Visst är den fin! Din julkalender bjuder också på vackra bilder!
    Gott slutår och riktigt GOTT NYTT 2016!
    /Anja
    ps
    En timme kvar till dragningen på utlottningen av pren. N&T ;-)
    ds

    SvaraRadera
  8. Ja den granen var verkligen speciell :)

    Önskar dig ett gott slut och gott nytt! Och,

    Önskar du mejlar din adress till mig för jag har lite fackelrankefrön som väntar ivrigt här ;)

    fam.axjonsson@gmail.com

    Kram Veronica

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...