fredag 17 juli 2015

Månadsbild juli 2015

Det regnar mest varje dag nu för tiden.
Växterna gillar det och växer sig stora, väldigt stora!
Vi gillar det inte lika mycket.
Man hinner liksom inte med att sköta sina trädgårdssysslor när det regnar så ofta.
På månadsbilden kan man se att det är frodigt.
I planteringarna grötar växterna ihop sig med varandra och de lika förvuxna ogräsen.
En ordentlig rensning är den enda lösningen just nu.
Bort med ogräs och felplacerade fröplantor, särskilt Brunnävorna som med tiden blivit allt för uppkäftiga för sitt eget bästa.
Idag ska det ske! 
Jag lovar ;) 


6 kommentarer:

  1. Visst är det trist med det eviga regnandet. Har också märkt att växterna är mycket högre än vanligt, det skapar oordning i rabatterna. Har också märkt att färgerna på blommor är annorlunda, det ser inte riktigt ut som det brukar i trädgården. Idag tänkte jag också börja rensa lite...om det inte börjar regna!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgerna är annorlunda beroende på vädret. Märkte det även förra sommaren när det var så torrt.

      Radera
  2. Även här håller vissa rabatter på att växa ur sina platser. Växterna ser ut att stor trivas. Spännande projekt mer ert Stumpery anläggning!!
    Thalicium fröna jag fick av dig har tagit sig bra. Skolade om dom här om dagen:)) Nu ska jag göra ett ryck och ge mig ut och lyfta upp några krukor som blåst i kull i blåsten..
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att de tagit sig! De brukar växa på sig snabbt, nästa sommar blommar de säkert.

      Radera
  3. Snyggt stenparti! Det blir fint när man inte radar och inte planterar för tätt, ni kan konsten.

    Hoppas solen kikar fram i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det börjar vara dags för ansning av vissa i stenpartiet, de vi inte är så rädda om ;)

      Radera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...