tisdag 16 juni 2015

Månadsbild juni 2015

Då var det dags igen. 
Just nu är vi inte roliga att tas med. Lätt griniga och gnäller mest på vädret som är uruselt, det blåser, det regnar, det är kallt och kommer solen fram ibland blir det för varmt. Man är ju faktiskt påpälsad för en smärre istid i dessa tider. De få gånger det är svaga vindar svärmar blodsugarna i stora mängder. Usch och fy! Då är det bättre att det blåser.
Vad ska vi ta oss till? 

Nu är i alla fall, väder och blodsugare till trots, potatis och grönsaksfröer äntligen i jorden. Det blev sent i år men blir det bara sommar någon gång ska det nog hinna bli något ändå.

Idag var jag och äldsta dottern hos min mamma och fixade i hennes trädgård. Sedan togs krafttag hemma i Stensättningen där några perenner tagit sig för allt för stora friheter. Nu finns öppna ytor för nya drömplantor där. De ska planteras ut till helgen.



 Geum rivale 'Beech House Apricot'

Gulltörel Euphorbia polycroma och Hosta 

Blir det väderomslag snart? 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin Geum, underbar färg på den. Hosta och gulltörel passade väldigt fint ihop. Här har vi också ovanligt mycket mygg, och ovanligt många myggbett som håller oss vakna på nätterna:-(

    SvaraRadera
  2. Bara enstaka mygg har jag sett, men kallt är det allt. Glad att jag inte gått på semester än. Fin kombo med funkia och törteln!! Läcker färg på Geum!
    Nu håller vi tummen för värmen!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...