tisdag 30 juni 2015

Den första!

Åååå vad jag väntat och undrat vad det ska bli tillslut!
Sedan händer det...
Knoppar kommer och slår äntligen ut!

LYCKA!
 Rhododendron camtchaticum blommar sin allra första blomma! Det har bara gått 2 år och 4 månader sedan sådden. Nog trodde jag att det skulle dröja längre.
Pionen här nedanför är också en egen produkt som såddes för ytterligare några år sedan. Frön beställda från STA med namnet Paeonia Gansu Grp. Även den blommar för första gången just nu i vår trädgård.



Med de efterlängtade blommorna i trädgården och snart semester (bara tre arbetsdagar kvar) känner man sig skapligt nöjd. Det sägs att sommarvärmen är på gång nu också. 
Låter lovande!

3 kommentarer:

  1. Spännande att du lyckats fröså en Rh. camtchaticum, det är en alldeles förtjusande liten Rhododendron. Här har den precis blommat över. Det finns en vit variant också som jag skulle kasta mig över om jag hittade den till salu någonstans.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder....ibland är väntan värd allt....så läcker.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Så imponerad av dina frösådder!
    Ha det så gott i värmen
    Anette

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...