söndag 31 maj 2015

Vädertur!

 Vädertur kan man verkligen säga att gänget från Arvidsjaur som besökte oss igår hade. Solen sken och man slapp gå runt i täckbyxor och mössa för en gångs skull. Vi hade god tid att snygga till någorlunda inför besöket. Det är alltid bra och man får gjort en mängd saker på kort tid då. (det där blev aningen motsägelsefullt men ni förstår nog vad jag menar)

Som vanligt svek mig minnet så här i början på säsongen sånt händer då och då. Nu är jag uppdaterad och här kommer namnet på Lönnbräckan som får röda kanter på bladen längre fram på sommaren- Mukdenia rossi 'Karasuba'.

 Tulipa vvedenskyi






Växterna har kommit igång riktigt bra nu och från vissa kameravinklar är känslan av skir vår påtaglig.


Vi tackar för gårdagens jätte trevliga besök!

Dagens väder ska vi inte ens prata om men det kanske blir en bra dag ändå ;)
Det är ju MORSDAG!




1 kommentar:

  1. Rönnbräcka måste jag komma ihåg.Läcker som bara den.
    Fint ljus i dina bilder så solen hittade till dig idag på den stora dagen Morsdag.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...