onsdag 6 maj 2015

Ingen tvekan här inte!

Nu är vi igång och kör för fullt igen!
 Vi rensar och påbörjar nya galna projekt-det är ett rent nöje!

Samtal i trädgården
Leif:  -Om vi hade något fuktigare ställe skulle det vara kul att testa fuktälskande Primula.
Ulrika: -Jo, men nedanför nya skogslunden är det fuktigt och ett lagom område mellan stigarna. 
Här ser ni vad de funderingarna ledde till.

Vi tvekar inte, vi bara gör
 Nu blir det stumpery av alla gamla rötter vi dragit hem. Mellan dem planterar vi Primula, Ormbunkar och annat smått och gott.
Idén till stumpery hittade jag på Gunilla Teckenbergs blogg Hagtorpet

 Även om vi lämnar mycket rens i planteringarna blir det en del överskott som brukar hamna i komposten. Nu lägger vi ut tidningar och kärrar dit renset som ett första lager täckmaterial.
Sedan fyller vi på här eftersom det blir tid och material över. 

 Hittade nya rosa plantor av Blåsippa Hepatica nobilis. 

Kaukasisk blåstjärna
Scilla rosenii - vilken skönhet!

4 kommentarer:

  1. Så härligt att få starta upp trädgårdssäsongen med nya projekt.
    Ja, fuktälskande Primula är ett bra förslag.

    Fina vårblommande växter!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Heja Ulrika, bra inställning! ...och vilka grandiosa stubbar och rötter ni har hittat, det kommer att bli jättefint med Primulor och lite gröna växter. Stubberiet som jag gjort var nog det roligaste projektet hittills i mitt trädgårdsliv.

    Du visar väl bilder på när arbetet framskrider?

    Ha det gott, nu kommer nog värmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska säkert bli ett av de bättre även här, hoppas jag. Själklart ska jag berätta hur det går under tiden vi skapar.

      Radera
  3. Vilket härligt projekt. Jag sitter och funderar över vart jag skulle kunna göra en sådan anläggning.
    Kanske någon gång:o)

    TrevligHelg

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...