fredag 29 maj 2015

Hemma igen!

 Efter två dagar i Stockholm är jag äntligen hemma igen!
Egentligen vill jag inte lämna trädgården för en sekund vid den här tiden. Nu var det order från chefen och då är det bara att åka. Vi har haft det jättebra med god mat och massor av inspiration inför kommande terminer, men nu är det så skönt att vara hemma igen.

 Solen sken när jag kom hem, men luften var precis lika kylig som under tidigre maj dagar. Trädgården lockade så det togs en snabb runda med kameran innan fingrarna stelnade till.
Så här har vi det på ägorna just nu...




 Några egna sådder av Trillium har börjar visa färg för första gången. Ser väldigt lovande ut! Nu har även några fler av Tulpanerna börjat slå ut..

 En annan av de egna Trillium sådderna. 

 Fjällviolerna med sin intensivt gula färg lyser verkligen upp.

 En blå storvuxen vitsippa som jag just hittat namnet på - Anemone nemorosa  'Lismore Blue'


En nyss utslagen svagt rosa vitsippa, Anemone nemorosa 'Pink Delight'.

I morgon får vi trädgårdsbesök från Arvidsjaur. 
Hoppas att vädret blir någorlunda vänligt då!

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är skönt att komma hem till din vackra trädgård. Man vill ju inte missa något. Jättevackra vårbilder/ Titti

    SvaraRadera
  2. Hei! Nei, man vil nødig forlate hagen nå. Vakkert hos deg.
    Ha det hyggelig i morgen! Anne

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...