tisdag 28 april 2015

Tänk om...

Ledig tisdag, fint väder och en trädgård som väntar på att bli vårstädad, kan knappast bli bättre!
 Fram med skottkärra, spadar, kratta, sekatör.....
Var ska jag börja?

 Började på ett ställe, hamnade sedan i nya skogslunden där marodörerna (trastarna) kört igång.
Ormar, CDs och annat skrammel-skrot är uppsatt-inte vackert alls-gillar det inte! Vissa växter skyddas med pinnar, gran- och tallris. Inte ser det här ut som min drömlund precis.

 
 Under en paus slog det mig att trastarnas dukade bord måste dukas av. De hittar maskarna som  ligger i jordytan under de gamla löven. Utan lövtäcke kryper antagligen maskarna djupare ner vilket gör att trastarna får svårare att hitta mat just där och förhoppningsvis söker sig till andra matställen. Nu är lövtäcket bortstädat och vi får se om trastarna tappar intresset. 
Tänk om det fungerar!

Annars är det full fart på växterna. Vitsippor, Blåsippor, Nunneört, Draba m.m.



Tilläggas ska väl att nu kräver trädgården mycket och all tid vi har till övers efter jobbet tillbringas just där. Det blir mycket mindre bloggande och bloggbesök nu - tiden och orken räcker inte till. 
Jag ska ändå försöka uppdatera så ofta det går, men om jag verkar osynlig vet du var jag är.
Just det...
Ute och njuter av en ny trädgårdssäsong!

6 kommentarer:

  1. Det gör du helt rätt i! Ut i spenaten bara.
    Haha fnissar åt dina tingel-tangelbilder :-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Låter härligt. Precis som det ska vara den här tiden:)
    Hoppas trastarna söker på andra ställen nu-
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du slipper trastarna! Här gillar de att dra upp alla taklökar, men när jag sprutar vitlöksvatten på växterna får de stå ifred. Här har vi också haft ett härligt väder sista dagarna, och jag är så glad att jag har min lediga vecka just nu. Ha det så skönt i din vackra trädgård och njut så mycket du kan:-)

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt, trädgården kräver MYCKET just nu! Och då händer det som inte får hända, så lusten att gå ut i den isande kyliga vinden och göra nått finns bara inte. Idag deppar jag nämligen lite.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Härligt att vara igång, trädgårdera på och blogga om och när du hinner.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Nu känns det som du redan hunnit fatt oss här i Smålands inland, fast vi tjuvstartade för två månader sen med en del blomning.
    Hoppas det löser sig med trastarna. De är väl nästan de enda som inte maroderar i min trädgård.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...