söndag 1 mars 2015

4 år idag!

Idag är det fyra år sedan första inlägget på bloggen publicerades! 

Bloggen har blivit en rolig hobby och bra komplement till trädgårderandet.
Den fungerar lite som en dagbok för mig numera.
*
Genom den får jag ny inspiration och kraft att genomföra men framför allt färdigställa projekt i trädgården.
*
Jag är så glad för alla goa och hjälpsamma kommentarer och vetskapen att inläggen har läsare i många länder värmer gott!
*
Stort tack och många kramar till alla läsare och bloggvänner!!!

En liten, liten present (frö påse) ska härmed delas ut.
Den innehåller denna snygging som jag fann i ett tidigt skede av trädgårds karriären
Sanguisorba tenuifolia 'Alba' Hängpimpinell
En härdig svävare på upp till två meter.

Sanguisorba tenuifolia 'Alba' Hängpimpinell





Vackra blommor och smala, fint tandade blad därtill.

Vill du skaffa dig några egna plantor har du chansen här och nu. Jag har en påse frön från årets STA beställning som jag inte behöver, en fel leverans helt enkelt. När jag sådde mina första frön grodde de bra och nu kommer nya plantor här och där i trädgården därför tänkte jag att någon som behöver den bättre ska få den.
Vill du ha frön av Sanguisorba tenuifolia 'Alba' Hängpimpinell.? Skriv det i en kommentar. Har du ingen blogg skicka ett mejl till min e-post.

7/3 dras en vinnare.

Lycka till!

18 kommentarer:

  1. Du har en givande blogg. Sevärd trädgård.
    Har du inga problem med att få Cosmos b - yellow sunset att blomma? Jag har skickat efter fröer från Norge två år i följd men aldrig sett dem blomma.
    Tack för att jag får titta in hos dig.
    Mvh Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Jag förodlar mina inne och sedan i växthus De behöver 1-2 månader för att utvecklas från frö så jag sådde mina i början av april. Sår du 2 månader före de ska planteras ut bör de hinna blomma. Eftersom de blir höga och buskiga behöver de mycket näring och en solig placering.
      Ge inte upp och lycka till!

      Radera
  2. Hej och grattis till dina första 4 bloggarår! Du har en jättefin trädgård som inspirerar, har varit hos dig för kanske 2 år sen! Otroligt fina bilder, så detaljrika! Mailar dig och hoppas på turen med fröerna!
    Hälsningar Bettan

    SvaraRadera
  3. Tack Bettan! Välkommen tillbaka på besök :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina 4 bloggår och grattis till oss läsare som får ta del av all din kunskap och inspiration....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Grattis till 4 år. Jag har redan för många fröer att ta hand om men den var ju så fin. Kanske du har nästa år???

    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Gratulerer så mye med 4 år. Det er alltid inspirerende og spennende å se hva du byr på.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det var roligt att höra.:)

      Radera
  7. GRATTIS till 4-årsdagen! Själv vet jag inte riktigt hur länge jag bloggat, blogspot är den andra jag är med på. Tidigare hette en Trädgårdsbloggen eller något liknande.
    TREVLIG SÖNDAG/Susie

    SvaraRadera
  8. Tack Susie! Då har du hållit på rätt länge. Kan förstå det för det blir bara roligare och roligare så jag lär nog hålla på ett bra tag till jag med.

    SvaraRadera
  9. Oj, där ligger jag i lä, känner mig fortfarande som en nybörjare. Men visst är det kul, två intressen som sammanfaller, trädgård och lusten att skriva.

    Ny är jag också här på din blogg men ser fram emot att följa ditt trädgårdsliv när våren kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jätteroligt att du hänger på här! Nu väntar vi med spänning på hur våren kommer att bli. Alltid lika vanskligt för både oss och växterna.

      Radera
  10. Grattis till fyra år! Det är roligt att följa dig och dina projekt och du har så många roliga växter.
    Jag är gärna med i utlottningen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Då ska det göras en lott med ditt namn på Anette.

      Radera
  11. Grattis till de första 4 åren! Läser gärna inne hos dig och tar del av dina kunskaper. Du får gärna skriva en lott med mitt namn på. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Tack Kristina! Jag gör en lott till dig :)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...