söndag 15 februari 2015

Månadsbild februari 2015

Tiden pinnar på i en väldig fart och bra är väl det när man mest går och längtar efter barmarken.
Snön har sjunkit ihop en hel del redan, mindre bra för växterna förstås. Vi tog oss en kort skidtur idag för att försiktigt komma i form efter långdragna förkylningar och influensa. Tur att skidföret var bra så vi kunde åka på skare mest hela vägen. Det kändes himla bra att äntligen orka röra på sig ute i friska luften.

 I morse hade vi -15 efter flera dagars blia tidigare i veckan. Resten av dagen har varit fin med en härlig sol som värmde upp södersidan på huset till +5. Nu, vid fem på kvällen, visar termometern -5 grader. 

Det har hänt en hel del här på sista tiden men flunsan däckade mig nästan helt och jag har inte riktigt orkat med att uppdatera bloggen. Jag ska försöka ta igen det nu när orken kommer tillbaka.

Winter is on my head, but eternal spring is in my heart.
 ~Victor Hugo

2 kommentarer:

  1. Hvordan snøen er, er ofte et tegn på at våren nærmer seg. Skare er et sånt tegn. Smelter om dagen og fryser om natta. I går trodde jeg at det bar rett inn i influensatåka, men i dag er frisk og rask. Heldigvis.
    God bedring! Anne

    SvaraRadera
  2. Influensan är inget rolig så skönt att du är på bättringsvägen. Jag gillade ditt citat av Victor Hugo./Anna-Karin

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...