fredag 5 december 2014

Julkalender 2014 / lucka 5

Anagrambräcka Tellima grandiflora

En växt att lägga till önskelistan!

 Jättefin tillsammans med tulpaner och Allium eller som på bilden med Engelsk vallmo, Meconopsis cambrica, och Förgätmigej, Myosotis. Ja, den passar faktiskt till allt och har den praktiska höjden runt  40 cm dessutom håller sig de små fransiga klockorna fina väldigt länge.

Anagrambräcka Tellima grandiflora


Anagrambräcka Tellima grandiflora

 Till en början är blommorna vitaktiga men övergår sedan till rosa i kanterna.
Stort plus för att den är lätt att fröså och lätt att rensa bort om det kommer för många nya plantor.

3 kommentarer:

  1. Fin bild på en fin växt men.......
    Som du redan nämnt fröar den av sig....... för mycket i min smak :=)

    Trevlig adventshelg!

    SvaraRadera
  2. Jättefin liten växt, har ju sett att Anna Vattenkanna också rekomenderar den, jag får nog leta upp en bra plats för den. Jag gillar växter som sprider sig lite lagom, bra att få gratis småplantor. Ha en trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  3. Så söt! Och vill man ha mycket så verkar den passande och passar hos mig.Har börjat tänka mer att stora sjok är bättre en många små:)
    Gillar din gran boll mycket! Även det ska provas här.
    Tack för all inspiration!!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...