lördag 8 november 2014

Längtan efter ljus!

Längtandet efter ljuset får allt vänta en aning för min del. Börjar jag längta redan nu vet jag inte vad som händer. Istället försöker jag ta vara på dagsljuset som blir mindre och mindre för var dag som går. Ljuset som bjuds oss under vintern är egentligen otroligt vackert och jag uppskattar verkligen att jag kan vara ute mycket på jobbet. Under veckan hade vi några fantastiskt vackra vintervita och soliga vackervädersdagar, kändes nästan som vårdagar. 
vinter trädgård
Bilden är tagen i trädgården i torsdags.

Visst går tankarna gärna framåt mot ljusare tider, men ingen svår längtan plågar mig ännu. Jag har fördjupat mig i boken Drömplantor av Piet Oudolf och Henk Gerritsen  Frön till mina drömplantor har beställts och några av dem + egna fröer ska sås redan nu för att hinna få en lång, kall period utomhus innan ljuset vänder tillbaka. Istället för att längta för länge drömmer jag om de nya vackra plantorna som ska ut i planteringarna nästa sommar. 

sommar trädgård
Trädgården i varmt försommarljus den 10 juni i år.








10 kommentarer:

  1. Oj, så mycket snö ni har fått. Vi fick lite häromdagen, men det har redan töat bort. Härligt att få börja pyssla med fröer redan nu. Ha en skön helg/ Titti

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att ljuset är fint även på vintern och även jag har fördelen att få vara ute under dagarna och möta ljuset. Jag går aldrig upp förrän det är ljust under vintern.
    Va är bilden tagen i torsdags? Tur inte vi fick snö jag har liksom lite kvar att stå i när det gäller både trädgården och utstälningen.
    Ha en skön söndag.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Oh, you've got snow. Don't know if it's early for the region you life in - looks wonderful but I know what you are talking about. We do have rain since three days and I hopefully get some sunbeams tomorow. Wish you a wonderful time.
    All my best from Austria
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, jag kan inte börja längta redan heller, det blir för lång längtan.
    Vad vackert det är på dina bilder.
    Trevlig helg, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Mycket snö redan, vi fick snö i veckan men det försvann lika fort. Vackra bilder. Men för min del får det dröja ett tag innan det blir snö. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tror det er viktig at man trives med at sånn er det nå. Ellers kan det bli mye lengsel til andre tider. Vakkert lys i bildene dine.God søndag! Anne

    SvaraRadera
  7. Så vackert med snön i din trädgård. Jag tror faktiskt vi har det mörkare här ner i Småland där det inte ens blir snö varje år. Denna månaden har solen tittat fram 2 minuter, tycker man vänjer sig och uppskattar ljuset desto mer när det väl visar sig.
    Låter spännande med dina frösådder.
    Tackar för att du delade med dig dina erfarenheter av kopparstarren. Kan den fröså sig hos dig så vore det väl sjutton om inte jag också skulle hålla igång den på nåt sätt. I år hann det dock inte bli några vippor. Överlever den vintern ska den få ännu mer sol nästa säsong.

    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Jag håller med helt och fullt! Jag är inte redo att längta efter ljuset ännu....

    Men sen när det kommer så är det gött :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Oj, vad mycket snö! Otroligt! Tänk att det kan skilja så mycket i vårt avlånga land.
    Kram Hélena

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...