lördag 18 oktober 2014

Undan för undan...

...städas sommarens rester bort.
Krukor har tömts och står inställda i trädgårdsboden. Usch vad jag ogillar allt jobb som följer med krukodlingarna. Vår, sommar och höst skulle vara mycket lättsammare om man slapp plantera, vattna, gödsla, tömma och städa undan dessa krukor. En sommar utan krukor låter som en bra idé!
NÄSTA SOMMAR BLIR DET INGA KRUKOR!

 Nu är det tomt på scenen utanför vardagsrumsfönstret, luktärtorna plockades ner idag.

 Bara några Svartkålsplantor står kvar och Sparrisarna som ska vissna ner.

 På hällan i aftonsolen var mossan nästan självlysande grön.

Det var en fin dag och det känns sååå skönt att det mesta är undanplockat inför vintern. I morgon lär det bli sämre väder igen.

9 kommentarer:

  1. Jag tycker också det är jobbigt med krukor, om inte växten får stå kvar i den utomhus året runt, exempelvis mynta, som har en tendens att sprida sig.

    SvaraRadera
  2. Hm ... den idén var inte så tokig - inga krukor. Ingenting att vattna, ingenting att diska. Jag diskar varefter hela säsongen, så det blir oftast inga mängder, men det tar gärna emot. Och den här sommaren blev det alldeles för besvärligt att hinna med vattningen. Jag kommer nog att ha krukor även nästa år, men jag hoppas verkligen att jag håller mig i skinnet och försöker att ha betydligt färre :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Ha! Det tror jag inte på, "inga krukor nästa år".. När våren kommer har vi glömt bort den tanke och tar fram alla krukor och fyller med blommor :) men jag håller med, just det där att bära in, städa, bära bort, kasta..... är tråkigt - mycket roligare att ta fram :) Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  4. Jajaja, men den här gången har jag faktiskt bestämt mig ;) Jag ska hitta på arbetskrävande projekt i trädgården istället, mycket, mycket roligare!

    SvaraRadera
  5. Jag har också vintrat trädgården, men en del finns kvar i växthuset. Har idag haft en underbar höstdag med sensommarvärme.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hei! Ja, det blir tomt, men det blir vakkert også. Det er fascinerende å se at hagen gjennomgår en stor forandring.
    Krukker skal vi helt sikkert ha til neste år. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  7. Fina bilder från din trädgård. Gillar den självlysande mossan.
    Ska vi våga tro på att det inte blir några krukor nästa år: )
    Här har jag aldrig gått in för krukor, ändå räknade jag till 48st i somras. En planta blir över, en hörna ser tom ut och vips har det blivit en kruka, två eller tre till. Håller med dig om att det är ett bök, men just i stunden tänker jag inte så.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  8. Ja, dessa eländiga krukor! På våren och sommaren går det an, men när de ska diskas och plockas undan...fy...Visst vore det lättare utan. Men jag skulle få det alldeles för tomt på många ställen då.
    Jätte fint ser det ut som vanligt hos dig:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jag tänker lite som du om krukor, att de är såå jobbiga att rengöra, så ofta blir det inte förrän till våren. Finns liksom inte så mycket ork nu efter en hel säsong. Men vet inte om jag kan vara utan dem heller så det är blandade känslor.
    Den är så vacker den där vyn du har framför ditt grönsaksland, rakt ut i tysta, stora skogen. Härligt!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...