fredag 3 oktober 2014

Blommig fredag/Färg!

färg
Nog finns det fortfarande färg i trädgården!
Buskar och träd har börjat få sina höstfärger - hoppas det blir ännu mer!

AstilbeLinnétagetes
 Astilbe som blommade i rött går nu i en härligt höstmustig färgton.
En ringblomma har gömt sig för farbror frost och lagt armarna som skydd runt en Linnétagetes.

Clematis Polish SpiritAcer rubrum
 Fortfarande blommar Clematis 'Polish Spirit' och Rödlönnen Acer rubrum har börjat skifta i rött.

 Tuviris Iris setosa
 Tuviris Iris setosa går i gulgrönt, lyser fantastisk i motljus!

Luktärt
Luktärterna har böjt sig ned efter frost, blåst och regn. Trots det anstränger de sig för att blomma så länge som möjligt.

Förra hösten hade vi fantastiska, sprakande höstfärger en bit in i oktober.
 Hoppas vi får uppleva det  igen!


Mer på temat FÄRG finns på bloggen Bland Rosor & Bladlöss
Trevlig helg på er!

17 kommentarer:

  1. Men så mycket färger ni har kvar. Här lite mer i norr har de flesta löven fallit och frosten har gått hårt fram bland sent blommande växter. Passa på att njuta medans färgerna finns kvar, trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan i helgen ska jag njuta hur än vädret blir ;)

      Radera
  2. Oj, jag måste ut och kolla min tuvirisplanta. Den har gömt sig under bladen av en annan växt.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Ja visst , håller mina tummar för att det blir lika fint i år. Du har fint hos dig ser jag
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så mycket härliga höstfärger du bjuder på. Jag njuter!
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  5. Fantastiska färger och den klematisen skall jag lägga på minne. Riktigt fin. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Underbart vackert! Höstlöven blir extra vackra i motljus, som på dina bilder. Ha en skön helg!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Härligt varma bilder! Ska genast betrakta mina Astillbe som "höstmustiga" istället för vissna.
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vända det som går till ngt positivt muntrar alltid upp i ev. höstrusk ;)

      Radera
  8. Härliga bilder! Och självklart kommer vi att ha en superoktober! Den har jag redan beställt ;-)))! /Anja

    SvaraRadera
  9. Flotte høstbilder. Det er mange vakre farger ute nå.

    SvaraRadera
  10. Så här jag får insikt om vårt lands längd! Min tuviris är fortfarande fräscht grön. Asparna glöder och blöder i häftiga färger däremot :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  11. Jag är helt övertygad om att oktober kommer att levereradet vi vill.... en mild höst med mycket färg ;)

    SvaraRadera
  12. Helt underbara bilder. Härliga höst...Kram

    SvaraRadera
  13. Fint! De har klarat sig bra hos dig, trots frost.
    Tänk att klematis o annat klarat det.
    Här pajade alla klematis.
    Trevlig helg! Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  14. Så fin tolkning och vilka vackra höstfärger du har i trädgården!
    Kram Kristina

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...