tisdag 16 september 2014

Månadsbild september 2014

Nu var det dags igen! Allt är STORT nu. Röda spetskålen är skördad, luktärtorna döljer sitt stöd i livet och rödbetorna 'Bulls Blod' har fått sin rätta mörka färg. 
Det är dags att rensa bort det som blivit fult, som den gula rosenskäran i mitten. Linnétagetesen är superfin fortfarande!
Jag som var så glad över de friska kålplantorna fick bita i det sura äpplet igen :( Det finns något läskigt som heter Kålflugor också! Blä och fy! De visade sig sent som tur var men nu måste jag läsa in mig på dem så jag vet hur de fungerar. Man ska lära känna sina fiender ;)
Hejsvejs!

2 kommentarer:

  1. Verkligen synd att kål lätt blir angripen. Alla sorters kål är ju både vackra och goda. Det finns något som kallas kålnät, ett tunt finmaskigt nät man kan lägga över. Har hört det hjälper mot flugorna. /Carolin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig vy över ditt grönsaksland! Trist med kålflugorna...alltid är det något som ställer till det. Vore ju toppen om kålnätet fungerar, själv har jag ingen aning om vad som fungerar. Men det är härligt att lära sig nya saker hela tiden/ Kram Titti

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...