onsdag 16 juli 2014

Månadsbild 16 juli 2014

Nu var det dags för månadsbild igen, höll nästan på att glömma.
Kålen är befriad från fiberduk och nu är larverna på gång, så klart. Inte oväntat. Läste att fläder kvistar mellan plantorna kan hjälpa så jag ska prova det plus spruta med Turex. En tröst är att det är nyrensat och håller sig snyggt någon vecka till. Luktärterna växer och har redan många knoppar. Vi har fått 17 mm regn, underbart för allt som växer. 
Nu är det bara att njuta och bekämpa några larver då och då ;)



4 kommentarer:

  1. Så frodigt och fint. Finns inte mycket som gör mig så glad och inspirerad som en välskött köksträdgård eller kålgård som man sa förr. Det där med larverna är förstås ett problem. Jag brukar borsta av och plocka bort när plantorna är stora och väven är borta. Ska prova flädertipset. Vore ju underbart om det funkade.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  2. Ja jag försöker även plocka bort alla jag ser. Idag såg det ut som om Rödhaken letade mat under bladen så kanske får jag hjälp ;)

    SvaraRadera
  3. Den där Toscanakålen tycker jag är så fin, men inte med de svarta, håriga i hundratal bakom bladen....tyvärr! Och, har man den under odlingsduk ser man ju inte hur vacker den är ;-)! Ett dilemma onekligen;-)))! /Anja

    SvaraRadera
  4. Ohh så vackert, som i ett paradis! Lyckliga du som bor där.
    Kram Maria

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...