tisdag 25 mars 2014

Vilka färger blir det i år?

Jag är ingen slav när det gäller färger, det mesta passar ändå ihop är min iställning. Trender hit eller dit spelar ingen roll och även om jag försöker planera blir det sällan så välplanerat ändå. Jag tänkte trots det sätta ihop ett kollage av det som ska sås eller redan har såtts i år. Bara för skoj skull ;) Kan vara kul att ha att jämföra med hur det ser ut senare i sommar, tänkte jag. Ser att jag missat några påsar men ungefär så här lär det bli. 
***LIME-GUL-ROSA-VIOLETT-BRUN***

Bilder och fröer från (Impecta) (Rara växter) (Frö med posten)

Övre raden: Rosenskära 'Sunset Yellow' höjd 80 cm 
Tigeröga 'Seashells Red' 65 cm 
Buskkrasse 'Banana Cream' 
Palettblad 'Limelight + Palisandra'

Mellersta raden: Petunia F1'Debonair Black Cerry' 30 cm
Blomstermorot 'Dara' 80 cm 
Guldzinnia 'Jazzy Mixture' 45 cm

Stora bilden till höger: Palettblad 'Mighty Mosaic'

Nedersta raden: Törnrosas kjortel 200 cm
Trumpetblomma F1 'Chocolate Royale' 60 cm
Zinnia 'Sahara Yellow' 30 cm

Det kommer att bli en härlig trängsel i fönstren innan växthuset startas upp i slutet på april!

2 kommentarer:

  1. Det är trevligt att drömma om hur det kommer att bli... Sen !
    Det blir inte alltid som man vill men huvudsaken att det blommar :)

    SvaraRadera
  2. Bryr mig inte om trender och mode i trädgård utan kör mina egna favoritval. Ditt kollage passar mig helt perfekt. Ha det gott!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...