fredag 27 december 2013

Regn och halka på Hällan!

Trädgårdsrundan gick i långsamt tempo idag. Många ställen är vansinnigt isiga och halkiga! Hittade en del vackert grönt att fota innan regnet tvingade mig att gå in med kameran. 







Trädgårdsland 2014
           Efter en halkig runda i trädgården och en blöt skogspromenad ska trädgårdslandet (högra bilden) 2014 planeras. Vilka fröer ska beställas, hur ska det se ut, vilka färger lockar? Funderar på att landet behöver höjas upp och ska hitta på någon bra lösning för det. Har ingen riktig klar bild än, men det blir inga tråkiga raka rader iaf, jag lovar. Ska börja titta efter fröer nu och sedan får vi se hur planen blir.
Årets beställningar 
Fröbeställningarna är i full gång, beställde första omgången från STA igår. 
Plantbeställningen hos Spezialplant gjordes i morse direkt när han öppnade årets försäljning.

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Hei! Holke er det verste jeg vet. Å legge planer der det beste jeg vet. Har sett på frøkataloger i dag. Våren kryper nærmere. Ha en fin kveld! Anne

    SvaraRadera
  2. Här hos oss i norr ligger snön tryggt kvar, så någon trädgårdsrunda blir inte av ännu på länge i vår trädgård.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hos mig ser det lika ut som hos dig...jag har varit på vårspaning idag i trädgården:)
    Jag mitt tryckarfinger gick hett klockan 9.00 på morgonen hos Larz...och ändå missade jag att beställa en planta som tyvärr var slut..men ,men det är smällar man får ta:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Men på bild ser din trädgård i alla fall fin ut, halkig eller inte.
    Gott Nytt År önskar jag dig.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Ja, det är stor risk för att falla då man går ut.
    Det är enorma isfläckar även här och i morse då jag fyllde på fågelmat trodde jag att jag skulle bli tvungen att krypa för att ta mig fram. Har aldrig tidigare varit med om en sådan halka som nu är.

    Önskar dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt Odlingsår 2014.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...