onsdag 4 december 2013

Julkalender lucka 4


Picea abies 'Nidiformis'

Fågelbogran kan bli 1m bred och 1m hög, är väldigt härdig och tål snötyngder bra. Det låter ju lovande inför den lilla granens första vinter här i trädgården. Sedan får vi får väl se om den kommer upp i max storlek här. Förhoppningsvis växer den långsamt och blir riktigt kompakt.

Picea abies 'Nidiformis'


Picea abies 'Nidiformis'
 Fullt med sköna, gröna granskott i somras.

Picea abies 'Nidiformis'
Kan nog bli om möblering här ganska snart för den här vill breda ut sig mer, men det är lugnt, små barrväxter går bra att flytta.

 Att ha de här långsamväxande, små barrväxterna som kontrast till de andra, ofta snabbväxande trädgårdsväxterna, känns bra. Lugnare växter får man leta efter ;)

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt bra julkalender du bjuder oss på.
    Toppen att få förslag på fina barrväxter som även trivs i vår zon.
    Det här blir spännande att följa.

    Trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Bra att du tycker det Helen! Dessutom hittar jag en hel del nya intressanta barrväxter som borde provas nu när jag forskar om de vi redan har. Hade inte så bra koll på barrväxterna tidigare, men nu börjar jag minnas namnen bättre och efter jul borde de sitta permanent i minnet, hoppas jag ;)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...