tisdag 3 december 2013

Julkalender lucka 3

En liten vitgran bakom tredje luckan

Picea glauca 'Alberta Globe'

Picea glauca 'Alberta Globe'
Den här lilla granen kan bli runt 70 cm och har ett härligt, mossliknande ljusgrönt "barrverk". På avstånd ser den ser riktigt mjuk och go ut. Formen på just den här granen är klotformad med några toppar, som ett liten berg. 

Picea glauca 'Alberta Globe'
Har man inget bra ställe i trädgården kan man odla små barrisarna i krukor också.

Picea glauca 'Alberta Globe'
Gillar de här gröna formerna som håller sig fina året om utan att vi behöver klippa och ansa någonting. 


Nästa år skaffar vi fler vackra barr!

4 kommentarer:

  1. De är verkligen fina, de här små barrväxterna! Och så fint att ha dem i kruka eller hypertufa-tråg. Jag får nog skaffa mig några jag också/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jaa visst, i ett tråg har har jag några som jag leker med och försöker forma till bonsaier. Bara på skoj men kul att prova!

    SvaraRadera
  3. Ännu en söt barris. Kunde börja ha i kruka först och flytta runt och se var de passar in. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Det är ju väldigt smart!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...