måndag 16 december 2013

Julkalender lucka 16


Thuja occidentalis 'Brabant'
En vacker Tuja som är lätt att lyckas med och växer snabbt. Passar att formklippa och att plantera som häck. Det här är 3 st som är planterade tillsammans för en hade sett så pluttigt ut här. 
Thuja occidentalis 'Brabant'



Thuja occidentalis 'Brabant'


Bolltuja Thuja occidentalis 
(Gammal och namnlappen är borta)
Den växer bollformat men jag formklipper den då och då för att den ska bli tätare. 

Bolltuja Thuja occidentalis



Pelartuja Thuja occidentalis 'Smaragd'
En bra tuja helt enkelt. Den har ett kompakt växtsätt och håller sin gröna färg bra under vintern. Häckväxt eller solitär behöver inte klippas möjligen putsas lite. 
Pelartuja Thuja occidentalis 'Smaragd'

 Thuja occidentalis
Blev köpt utan namnlapp på höstrea för länge sedan, hårt klippt till en liten boll. 

Fyra i en smäll blev det idag för nu närmar vi oss dopparedagen och många barrisar står fortfarande på kö för att komma med i kalendern. Även om det blir trångt och stressigt ska alla få vara med i julkalendern, jag lovar.

Ha en bra ny vecka!

3 kommentarer:

  1. Har en Tuja Brabant som känns gles och tråkig ca. metern hög. Står för tillfället i en stor trälåda men ska grävas ner i min planerade barris rabatt. Skulle kanske klippa i den lite till våren...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ja det tror jag hjälper. Jag ska putsa till våran till våren också.

    SvaraRadera
  3. Gillar Thujor enormt och försöker köpa alla 'namnsorter' jag bara kan hitta :=)
    Fina bilder.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...