tisdag 22 oktober 2013

När det undermedvetna styr

Märkligt!

Är det minnet som sviker mig ibland eller är det något annat sinne som ändrar min uppfattning av temat i Blommig Fredag? (Det är inte första gången det händer.)
Inför förra fredagen var jag säker på att temat var för fem månader sedan, inte ett halvår. De härligaste vårbilderna samlades ihop och kollagen skapades. 
Ganska paff blev jag när jag kikade in på Blommig Fredags bloggen och insåg att jag samlat mina bilder ur fel bildmapp. Skyndade mig att omgruppera för nya bilder till inlägget. Det var då deppigheten kom över mig, rysningarna och en kall dimma la sig som en tung kofta över axlarna på mig. Tänkte nästan ge upp, men repade mod och kraft för att publicera ett riktigt deppigt inlägg. Det är inte tjo och tjim i trädgården alla dagar, eller hur? Tur att jag kunde kika runt hos andra bloggare där vårblommorna var på gång och muntrade upp! 
Och tack snälla ni för uppmuntrande kommentarer som gjorde mig glad igen :))) 

Förra veckan

Första snön har fallit, i torsdags förra veckan, och vi har haft en period med minusgrader. Markytan har frusit ihop och det har legat små stråk av frost här och där.  

Den här veckan 

Nu blir det mildare igen och kanske blir det regn imorgon. Vi hoppas på det för att kunna fynda lökar på rean och hinna få ner dom innan marken tjälar ihop totalt. 
Har månne 70%'s lökrean kört igång någonstans i Umeå än? 
I år har vi nämligen bestämt oss för att invänta den och frossa i lökar till minipris.

Nu bjuder jag på bildkollagen som blev fel i fredags.
Varsågoda! 18 maj -13 
Hepatica

Vårbilder

Trädgårdsland
Det spirade och blommade så fint!
Vi hade en hel back nya plantor från vår resa till Larz/Spezialplant. Det var rensat och snyggt i trädgården. Trädgårdslandet var som ett oskrivet blad.
Vilken härlig tid det var!
Nu har vi senhöst, nästan vinter, vi förbereder trädgården för nästa säsong, än finns det saker att göra innan vi tar vintervila. Idag är vi lediga och vad som blir gjort idag får summeras i skymningen.
På återseende! 


6 kommentarer:

  1. Vilka underbara collage! Det första fick mitt hjärta att hoppa av glädje och jag drabbades av en svår vårlängtan. Måtte vintern gå fort!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tänk positivt, nu hade du ju underbara bilder till ännu ett inlägg, det här.
    För visst förknippar man ju 'för ett halvår sedan' med vårblommor.
    Lite lustigt kanske att även jag tänkte så innan jag insåg att för ett halvår sedan så hade inget börjat att blomma än.
    Jag hann ladda upp med en Backsippa innan jag insåg det, men det gick ju bra ändå.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, å man vill nog helst ha något fint att visa upp då det heter som det heter på fredagarna ;)

      Radera
  3. Alltid underbara bilder från dig...oavsett om dom kommer från maj eller april....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Hei! Det er så deilig å lese at andre kan ha det på samme måte og du klarer å skrive morsomt om det.
    Nydelige vårbilder. Vakkert lys og sarte farger. Så fint å se dem når det er regn og mørkt ute.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Men så där blir det ju ibland! Nu fick vi ju se alla fina vårbilder här i stället, vilken tur. Kram Kristina

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...