onsdag 11 september 2013

Månadens favorit växt

Äntligen har jag lyckats välja en favorit till Anna Vattenkannas utmaning!
Geum Beach House Apricot är min favorit i september.
Det här är en växt precis i min smak!
 En liten, enkel och naturlig växt med blommor som skiftar i en mjukt gul/aprikos färg.
Hela växten får mig att tänka på solmogna hjortron.

Frön beställdes från STA våren -12 bara för att namnet lät så fint. De grodde bra och i våras kunde de nya plantorna planteras ut i trädgården. Några få blommor visade sig tidigare i somras och nu blommar den om. 

Geum Beach House Apricot


Geum Beach House Apricot


Geum Beach House Apricot

Ha det bra och glöm inte att kika in hos Anna för en stunds 
inspiration!

7 kommentarer:

  1. Din liknelse med hjortron köper jag direkt! Tänk så många olika fina geum det finns, denna namnsort var ny för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lär prova fler sorter. Nu är det ju strax dags för nya fröbeställningar:)

      Radera
  2. Och färgen var också väldigt fin!

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt fantastisk färg! Jag gillar "blandade" gula färger som den här. Dessutom gick det bra att fånga färgen med kameran :)

      Radera
  3. Verkligen en liten skönhet! Håller med dig om det där med hjortronen. Tycker att även bladen var fina, en prydlig liten tuva! Så fint du har fått på din blogg,jag trodde att jag kom fel först, kände inte alls igen mig! Väldigt snygg, lite höstlig bakgrundsfärg du valt. Jag tycker det är kul med lite färg, de flesta väljer ju vitt. Ha det så gott!/ Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kände att jag behövde mer färg härinne. Även om vitt är snyggt så är jag en färgmänniska som vill ha varma färger omkring mig.

      Radera
  4. Helt i min smak! Mycket fin ....
    Tjingeling

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...