fredag 6 september 2013

Blommig fredag/Säsongen som gått

Mission impossible
Jag ger upp. Kan omöjligt utföra uppdraget helt enkelt. Säsongen som gått blir så fjuttigt om jag ska sammanfatta den i ett enda inlägg. Men jag har verkligen försökt och då slutade det så här.








Jag har massor av bilder av säsongen som gått och ni kommer att få se många under hösten och vintern som kommer.  Det kan jag lova. 
För mig är trädgårdssäsongen absolut inte slut än! Jobbar vidare med nya krafter nu i det härliga höstvädret. Läser just Hannus inspirerande bok Lundens skugga och planerar och planterar i den nya trädgårdslunden. Den gamla förvuxna lunden ska också få ett lyft tack vare all inspiration jag suger i mig innan jag somnar gott och drömmer om nästa vårflor i lundarna.

Klicka in HÄR och se om någon lyckats utföra uppdraget i Blommig fredag ;)

Önskar er en skön blommig fredag! 

20 kommentarer:

  1. Helt underbar tolkning :-) älskar de suddiga bilderna.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, kände mig så där yr av att behöva välja några få bilder.

      Radera
  2. Håller med om att det inte är lätt.Skulle kunnat visa mängder med bilder men det orkar ingen bläddra genom.Du har gjort en bra tolkning tycker jag.
    MVH Gunsan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänkte jag också, inte för många bilder, men det går ju inte!
      Tack!

      Radera
  3. Vilken underbar tolkning av sommaren som gått. Fantastiska bilder!

    Nej, sommaren är inte slut än och vi knogar på så länge det går :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja inte ger vi upp än inte ;)

      Radera
  4. Förstår hur du känner dig, det är ju helt omöjligt att sammanfatta denna underbara sommar i bara ett inlägg. Så tack för din tolkning med minnen som sveper runt i dina bilder, mer eller mindre klara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag var inte lite yr i mössan efter bildvalet :)

      Radera
  5. Underbara bilder och upplevelser att plocka fram när mörkret och kylan omsluter oss....visst var det ett tufft uppdrag ....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag märkte att bildbanken är härligt sprängfull och det känns då tryggt inför vintern.

      Radera
  6. Haha! Helt galet, helt härligt inlägg! Jag håller med om att det var svårt... Hur ska man kunna välja bland en drillion foton och mängder med stunder under en säsong?

    Du gjorde det bra tycker jag!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! När man är igång med spaden och kameran hela tiden blir bara för mycket.

      Radera
  7. Visst var det svårt att välja! Du gjorde ett roligt inlägg :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ibland kan man bara skratta åt kaoset.

      Radera
  8. Ikke dårlig, det!
    Og sommeren er slett ikke over...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkligen inte vi har haft en riktig högsommardag idag!

      Radera
  9. Vilket kul och fint inlägg, de suddiga bilderna blev en påminnelse både om hur fort det går och hur yr man känner sig att behöva sammanfatta flera månader på ett bräde så där. Ha en fortsatt fin helg! Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Herlig tolkning av temaet. Fin sesong hos deg, men som du sier så er den langt fra over. Heldigvis!

    SvaraRadera
  11. Skön tolkning av temat och vackra collage. Och visst är det en lång skön säsong kvar. Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt fint inlägg av säsongen som gått!
    Jobbar också vidare här. Ikväll ska jag på föreläsning med Hannu om just hans bok. Ska bli jätte kul:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...