tisdag 23 juli 2013

Alchemilla och Astrantia dansar

Nu är det tid att klippa bort utblommat och förhindra fröspridning på oönskade ställen. Ingen roligt syssla, tycker jag. Ska sanningen fram så försöker jag hitta på saker som är viktigare (roligare) att göra först. Tillslut måste jag ändå ta tag i det tråkiga och rackarns vad fint det blir efteråt!

Igår kväll var Alchemillas sista stund kommen men först var jag tvungen att föreviga den förföriska dansen med Astrantia. 

Får jag lov att presentera:
Alchemilla mollis och Astrantia major 'Rosensinfonie'
Alchemilla mollis och Astrantia major

Alchemilla mollis och Astrantia major

 Astrantia major

Alchemilla mollis och Astrantia major
Ha det finfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...