söndag 30 juni 2013

Tråkställen i trädgården nr 3

Det här tråkstället finns i Svalans bädd, norra sidan, intill de bollklippta buskarna, Thuja, Måbär Ribes alpinum, Buxbom 'Faulkner', Ilex crenata 'Dark Green' och en fröplanta av en liten gulbladig Spirea. 

Perenn rabatt
Vad säger man om det här? Försummat kanske? Här hade jag visst tänkt mig något annat när jag tog bort all Bergenia i våras. Inte så snyggt. Nya växter hitåt och bort med de slamsiga Fögätmigejerna. Jag som trodde att jag planterat in Fögätmigej Myosotis scorpoides, med stora blommor, men så var det inte. 

Plantera
 Rensat och klart för plantering och som Cajsa Warg gjorde gör även jag. Kollar vad som finns hemma och totar ihop något läckert. Hoppas jag, man vet ju aldrig, men sämre kan det inte bli.
Bollklippta buskar
Några stenar radas upp även här för att rama in och "lyfta" kanten
Här provar jag att plantera Ängssalvia Salvia pratensis, Anisisop Agastache 'Astello Indigo'och Japansk vädd Scabiosa japonica. Alla tre är nya för i år, frösådda under våren, så vad det blir, om det blir snyggt och om det blir någon blomning det får vi se. Två Heuchera 'Marmelade' lyser upp närmast kanten.

Nu ser det i alla fall lite trevligare ut.

Hej&Hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...