lördag 15 juni 2013

Månadsbild juni

Månadsbild
Snöbollsbusken blommar och jag har inte alls gjort det jag skulle idag. Men en hel del annat som känns bra att ha gjort, har jag gjort. 
Innan första regnskuren tömdes hushållskompost tunnorna-det var på tiden!
Fyllde det direkt i pallkragar blandat med lövkompost, jord och kodynga.
Nu har vi fyra pallkragar som står och "jäser" där vi kan odla om ett tag.
Sådde Rödbetor, Minimorötter, Salladsmix i en redan odlingsklar pallkrage.
Förberedde ytterligare några pallkragar.
Röjde upp kring trädgårdsboden-det var också på tiden!
Sedan blev det mellanmål innan nästa skur.
När det ändå regnade kunde jag putsa några väldigt smutsiga fönster och montera ner lysrör och planthyllor som stått kvar länge efter att plantorna flyttat ut.
Efter en underbart god middag som yngsta dottern fixade till tog jag en fotorunda i trädgården. 
Nu blir det en stunds vila och kliande på dagens myggbett.

HA DET FIN, FINT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...