torsdag 27 juni 2013

Lugn och ro

Nu har vi haft alla öppen trädgård kvällar och lugnet lägger sig över trädgården igen.
Stort tack till er som besökt oss i trädgården de här kvällarna! Det har varit så roligt att träffa er. Välkomna tillbaka!
Nu går jag snart på semester, bara fredagen kvar att jobba nu. Känns så himla skönt!

Tog mig ett lugnt pass i trädgården ikväll. Planterade bara några små alpiner och 3st Rödkvanne Angelica gigas under Storpaddans stilla överinseende. Vi har många paddor och grodor i år, kul och bra, tycker vi. Kan det vara värmen som gör att de är mer aktiva och därför syns oftare? Förra året såg vi inte till så många, och då var det en kall sommar.

 När planteringarna var fixade tog jag en fotorunda. Här kommer några av kvällens bilder.

 Rodgersia (olika sorter) blommar rikligt i år.


 En grönbladig Heuchera med röda blommor som jag frösådde för länge sedan blommar vackert framför en Acer shirasawanum 'Aureum'.

 Stora blad av Hosta 'Green Acres' och H. 'Niagarafalls' intill den lilla blå Pärlemorfjärvan Mertensia virginica.

 Härlig kombination av stora blad och små skira blad och blommor!
Hosta 'Gold Standard' och Koreansk plymspirea Aruncus aethusifolius.

Hosta 'Regal Splendour', Koreansk plymspirea aethusifolius och en mini Heuchera som jag har slarvat bort namnet på.

Här avslutar jag rundan och laddar inför allra sista arbetsdagen innan 6 veckor semester tar vid.
Nu blir det mer tid för finputsning, avslut av påbörjade projekt och givetvis ska fler tråkställen förvandlas till det bättre.

Ha det gott i den sköna sommaren!



4 kommentarer:

  1. Så snyggt det var med alunroten tillsammans med gyllenlönn. Den kombinationen måste jag pröva i vår trädgård också. Önskar att jag bodde lite närmare dig, hade gärna kommit på trädgårdsbesök. Tur du lägger ut foton så vi kan se hur det ser ut och få ny inspiration. Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det fint - en helt oplanerad kombination kan jag lova. Ska försöka lägga in många bilder under den här sommaren.

      Radera
  2. Hei! Får ikke nok av padder,frosker og flaggermus. De gjør mye nytte. Skulle gjerne hatt piggsvin.
    Nå er det veldig frodig og vakkert i hagen din. Anne

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder, jag gillar stora fina blad.
    Ha en trevlig semester, min egen ledighet har börjat idag.
    Hälsningar/Hans

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...