lördag 8 juni 2013

Bra dag!

Bra dagar är det när jag hinner det jag vill hinna. En sån bra dag var det idag.
Äntligen är det "nya" trädgårdslandet färdigt! 
Allt är sått och utplanterat. 
Kålrabbi, gul lök, sallad, sockerärt, morötter, rödbetor, persilja, palsternacka och lite till.

Det tog "några" timmar, men vill man äta gott får man jobba för det. 
 Härliga doftpustar kom från skogen intill, från Ekorrbären Maianthemum bifolium. Måste bara förära mig själv en bukett när jobbet äntligen var klart.
Ekorrbär Maianthemum bifolium
 Visst är dom helt fantastiska!

Allium Purple Sensation , Gul bladig fläder
Efter en smaskig middag gick jag en runda med kameran. Måste bara visa den här bilden med Allium Purple Sensation och Gul bladig fläder. En av föräldrarna till den här fröplantan är en Sambucus racemosa Sutherland Gold!

Trädgårdsarbete
Leif var ute och tog upp en bit av upp en Hosta för att plantera på ett annat ställe.
  
Hosta 'Blue Ivory'
 Det blev en fin planta av Hosta 'Blue Ivory'!

Jag förbarmade mig över tomatplantorna som väntat på att få komma ur krukorna och sätta rötterna i jorden. Nu är dom planterade, uppbundna och glada! Härligt att ha fått det gjort också.

Nu är det snart dags för den välbehövliga skönhetssömnen.

Ha en fortsatt bra helg på er! 

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när det äntligen är klart! Jag har vara squashar och spagettipumpa kvar att sätta ut, men det blir till veckan.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Så vackert med Alliumbollarna framför den gulbladiga Flädern! Verkligen en snygg kombination./ Titti

    SvaraRadera
  3. Du har jobbat på bra ser och läser jag :=)
    Själv har jag inte fått så mycket gjort idag så då får jag jobba dubbelt i morgon istället.

    Härligt grönsaksland och buketten av ekorrbär ser ljuvlig ut, som en brudbukett.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Du har mycket sten också ser jag. Praktiskt när man har det lite kallare att samla värmen så! Dessutom är det ju fint. /Lena

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...