söndag 26 maj 2013

Vilken härlig dag!

Det blev en härlig morsdag, jag fick göra precis det jag tänkt göra och hann med allt dessutom.
Fick till och med tid att gå runt med kameran i brorsans trädgård en stund. Där fotade jag Kabbelekorna  som växer efter dammkanten.


Trädgårdstips
 Testar att döda ogräs med kokande vatten. Det verkar funka men ska avvakta några dagar innan jag ropar hej. Tipset kommer från Northern Shade Gardening.

Häller bara kokande vatten från vattenkokaren över hatobjekten och hoppas det fungerar!

Sparrisskörden är igång!

Jag hann med att plantera de förgrodda potatisarna. Härligt att ha fått ner dom i jorden! Såg till och med några små potäter på gång. Bådar gott inför midsommar, om det varma vädret fortsätter. Fiberduken skyddar blasten mot gassande sol och ev. kyliga nätter. Gödslade resten av trädgårdslandet med kogödsel och sådde olika Ringblommor ('Coffee Cream', 'Prinsess Orange', 'Greenheart Gold' och 'Pink Surprise'), Mangold 'Rhubarb Chard', Spetsblomster Ammi majus och en frömix av fjärilsblomor 'Butterfly Garden'.
Två rader Solrosor 'Jade' och 'Strawberry Blonde,  fick jag också i jorden innan det var dags för morsdagsmiddag hos mamma.

Inte många grönsaker kan man tycka, men jag tänker på växelbruk i år och odlar resten av grönsakerna på ett annat ställe. Potatis har vi aldrig haft här tidigare.

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Sparris! Vad gott! Och så snyggt!

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Howdy! I simply wish to give you a big thumbs up for the excellent information you have here on this post.
    I will be coming back to your site for more soon.


    Here is my blog - phenixoption

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...