onsdag 1 maj 2013

Mässupplevelser

Det blev ett kort besök på mässan i lördags. Kameran glömde jag precis som i fjol. Jag pekade och dottern fotade så gott det gick mellan de andra mässbesökarna.

Forslunda gymnasiet hade skapat en mysig miljö (hattarna med Lewisia, mossiga amplar, gamla möbler och hässjevirke) härligt lekfullt!
Svenska Bonsaisällskapet visade upp fantastiska miniatyrträd.Nolia trädgårdsmässa

Fler bilder blev det inte, och inte så mycket att bära hem heller, bara fem plantor. 
 Helleborus 'Double Queen', Hosta 'Rainbows End', Heuchera 'Miracle', Aconitum hemsleyanum och en lotterivinst, en doftpelargon.

Gladast är jag över tipset jag fick hos Fjällbotaniska Trädgården Hemavan. Jag frågade efter växtlokaler för Guckusko här i närheten och fick ett lovande tips. Har vi bara turen att hitta dit i rätt tid kanske en dröm snart går i uppfyllelse. 

Något fika blev det inte på mässan, alla bord var upptagna. (Där satt visst alla som lyssnade på Ulf Nordfjell)
Kaffesugna lämnade vi mässan och drog vi vidare mot goda räkmackor och en sittplats på Café Viktoria.

Nu ska jag ut i solen och trädgården, MED KAMERA :)
Ha en fin första maj!

2 kommentarer:

  1. Blir spännande att se dina inköpta plantor på plats...=)
    Lycka till med Guckuskospaningen....!!!

    Trevlig första MAJ !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Det blev en hel del inköp trots allt. Bra val av växter.

    Solsken?
    Här vräker snön ner!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...